Første hurtiglader er på plass

Nærøysunds første offentlige elbillader er på plass. Det gjennom et samarbeid mellom Nærøysund kommune, NTE og Fortum.

Nærøysund kommune har sammen med NTE og Fortum fått på plass Nærøysunds første offentlige hurtiglader. I Rørvik kan nå elbileiere lade kjøretøyene sine raskt og effektivt.

Den nye ladestasjonen er plassert på parkeringsplassen til Elcom i Storgata i Rørvik, tvers over veien fra Kysthotellet Rørvik. Stasjonen har en effekt på 50 kW og kan brukes av alle typer elbiler.

Laderen passer for alle typer elbiler Nærøysund kommune har stått for utbyggingen av ladestasjonen i samarbeid med NTE. Det er Fortum som driver stasjonen. Fortum har et nettverk av elbilladere over hele landet. Dette er den første i denne delen av Namdalen. Det jobbes med å få satt opp en tilsvarende lader som skal stå ved Søsterskipet i Rørvik. Den kommer på plass i løpet av høsten.

Nærøysund kommune har fått støtte fra Enova til å sette opp de nye hurtigladerne.

På Fortums ladere kan du enten betale med SMS, via app eller med en ladebrikke som kan bestilles via nett. Du Instruksjon om bruk finnes på laderen. betaler per minutt du lader ved hurtigladeren. Instruksjoner om hvordan dette gjøres finner du på anlegget.