Første etablerer på Kråkøya

Gleden er stor hos både kommunen og kjøpere over at den første private etableringen på Kråkøya er et faktum. Fra venstre assisterende rådmann Roy Harald Ottesen, ordfører Amund Hellesø sammen med Kåre Bjørn Krystad og Ola Krystad fra KB-Gruppen.

Dykker- og serviceselskapet KB-Gruppen er den første private aktøren som etablerer seg på Kråkøya. Mulighetene er mange for de som følger etter og etablerer seg på industriområdet rett nord for Rørvik.

Onsdag ettermiddag møttes kommuneledelsen og ledelsen i KB Gruppen på den nye eiendommen til dykker- og serviceselskapet på Kråkøya. Dette er en milepæl i arbeidet med å utvikle Kråkøya som næringsområde. Vikna kommune har brukt flere år på å planlegge og utvikle øya, som ligger strategisk til rett ved skipsleia og som har god plass for mange ulike virksomheter. Nå har Nærøysund kommune overtatt stafettpinnen og det jobbes aktivt med utvikling av Kråkøya.

KB-Gruppen har ervervet sek dekar på øya, og har opsjon på ytterligere ni dekar. Selskapet skal i første omgang etablere kaianlegg, lager og kontorer på eiendommen og ønsker å komme i gang med tilretteleggingen så snart som mulig.

For Nærøysund kommune er det gledelig at en lokal aktør er de første som satser på Kråkøya. Det er for tiden flere planer om videre virksomhet på øya. Totalt er det 960 dekar som er avsatt til industri og havneformål på øya. Nord-Trøndelag Havn Rørvik har allerede etablert seg med havneområde ikke langt fra der KB-Gruppen har etablert seg.

Les mer om KB-gruppens satsing på Kråkøya hos NT24:

På dette området skal KB-Gruppen etablere sitt nye anlegg om ikke lenge. Fortsatt er det plass til en del andre etablerere på Kråkøya.