Følg påskegudstjenestene på nett

Organist Fredrik Skreddernes og sokneprest Brit Karin Theimann dukker opp denne påsken også, selv om de ordinære gudstjenestene er avlyst. De skal være med på nettgudstjenestene palmesøndag og langfredag.

Denne påsken er kirkene i kommunen stengt for ordinære gudstjenester, men du kan likevel få med deg fire kirkelige hendelser fra Nærøysund. Nærøysund kirkelige fellesråd og Nærøysund kommune legger ut gudstjenester og andakter på  nett på palmesøndag, skjærtorsdag, langfredag og første påskedag.

Det er i utgangspunktet et tilbud for beboerne på kommunens institusjoner at andaktene og gudstjenestene filmes og legges på nett. Men det vil også bli tilgjengelig for andre som er interessert, blant annet på Nærøysund kommunes facebookside og på kommunens Youtube-kanal. Dermed blir det litt kirkepåske for de som ønsker det.

Gudstjenestene er opptak fra både Kolvereid kirke og Rørvik kirke. Du kan se andakt fra Kolvereid kirke på palmesøndag og langfredag, mens det er fra Rørvik kirke på skjærtorsdag og påskedagen.

Koronasituasjonen gjør at det er begrenset med aktører på gudstjenestene. Men noen musikalske bidragsytere er med. På Kolvereid deltar Kjell Borgan på trekkspill og Aslaug Hestø på fløyte sammen med sokneprest Brit Karin Theimann og organist Fredrik Skreddernes.

På Rørvik deltar en sanggruppe fra Rørvik gospelkor samt Tommy Wold på saksofon sammen med sokneprest Donata Faustmann og kantor Dan Ramstad.

Kjell Borgan hadde bare kamera og kommunens kommunikasjonsrådgiver som publikum da opptaket til palmesøndagsgudstjenesten ble gjort. Men mange flere kan følge ham og de andre deltakerne i gudstjenesten på nett.