Fleksibel transport igjen tilgjengelig for Gravvik og Sør - Eitran

Fleksibel transport (tilbringertjenesten) er igjen tilgjengelig for området Gravvik og Sør - Eitran.

Tilbudet med fleksibel transport for området Gravvik og Sør - Eitran ble fra oppstart av nytt anbud vedr. busstjenester fjernet fra og med 07.08.21.

Tilbudet gjør det mulig å bestille tilbringende transport til nærmeste kollektivtilbud som hurtigbåt og buss.

Etter innspill fra Nærøysund kommune har AtB valgt å gjeninnføre tilbudet for dette området og en oversikt over tilbudet vil finnes på AtB sin hjemmeside: Nærøysund - AtB

Det er AtB som i oppdrag fra fylkeskommunen planlegger og administrerer ulike kollektivtilbud. Nærøysund kommune har ingen direkte tilknytning til tilbudet, men er ofte i dialog med AtB for å tilpasse og fremme innbyggernes innspill til det tilbudet som gis.

Nærøysund kommune er godt fornøyd med dialogen med AtB i denne saken.

Dag-Roar Opdal
Rådgiver