Finner løsninger for kulturhøsten

Arrangementene i Nærøysund kulturhus i september og oktober er i stor grad flyttet til andre lokaler eller tidspunkt.

På grunn av vannlekkasjen i Nærøysund kulturhus er en del av arrangementene som var planlagt i huset den kommende tiden flyttet.

Det var i år planlagt en allsidig kulturhøst i Nærøysund kulturhus på Kolvereid, men på grunn av vannlekkasjen som oppsto i midten av august må det gjøres justeringer på programmet. Det er jobbet med å finne alternative spillesteder eller datoer for arrangementene.

Det var ikke mulig å finne et alternativt spillested som oppfylte Riksteatrets krav til utstyr og fasiliteter i kommunen. Derfor blir forestillingen «Jeanne d’Arc» som skulle vises 12. september avlyst.

Den andre Riksteater-forestillingen som er planlagt i september blir derimot gjennomført. Det er familieforestillingen «Mio min Mio» som gjester Kolvereid 20. september. Den vil nå i stedet vises i Nærøysund arena. Billetter ligger tilgjengelig på kulturinaroy.no

Høstens tredje Riksteater-forestilling er «Ved målet» som vises 3. november. Det jobbes for at kulturhuset er klar til bruk innen denne datoen, så den går foreløpig som planlagt.

Forestillingen med Kveli, Rånes, Bremseth, som var planlagt 3. oktober er nå flyttet til 7. november. Billetter som er solgt til forestillingen gjelder fortsatt. Dersom den nye datoen ikke passer vil billettene bli refundert.

Det jobbes fortsatt med å finne et alternativt spillested for Turnéteateret i Trøndelags oppsetning av «Idiot» den 4. oktober.

De planlagte arrangementene under Eldres Kultur Møtes-uka den 8. oktober er flyttet til Norveg.