Erklærte stua for åpnet

Åse Agnes Fossaa klippet over snora for å markere at den nye stua tilknyttet rus og psykiatritjenesten på Rørvik ble offisielt åpnet. Ordfører Amund Hellesø og avdelingsleder Grethe Kvisterø bidro til åpningen.

Åse Agnes Fossaa fikk det høytidelige oppdraget med å klippe snora da den nye stua ved rus- og psykiatri sin base på Rørvik ble åpnet på fredag. Dette skal bli et nytt samlingssted for brukere og ansatte innen tjenesten i denne delen av kommunen.

Både ordfører, kommunaldirektør, kommunalsjef for helse, enhetsleder og flere av de ansatte og brukerne var samlet da den nye stua ble høytidelig åpnet. Rus- og psykiatritjenesten i Rørvik flyttet i fjor sommer inn i hjemmetjenestens gamle lokaler ved Viknatunet. Nå er dette oppmøtested for alle ansatte i denne tjenesten i Rørvik. Tidligere har de hatt tre ulike baser. Det er også rundt her flere av brukerne har sine boliger.

I tillegg til å få på plass nye kontorer og samlingsrom for ansatte er det nå etablert en ny stue som skalStua skal kunne bli et samlingssted for både brukere og ansatte. Fredag ble åpningen feiret med kake.  være tilgjengelig for brukerne av tjenesten døgnet rundt – året rundt. Det er et slikt tilbud ved tjenesten på Kolvereid i mange år. Det har vært svært vellykket og mye brukt tilbud. Nå får også de på Rørvik som trenger et sted å være og kanskje få noen å prate med utenom dagtid et sted å gå til. Det er betjening på plass her hele døgnet.

Åse Agnes Fossaa sto for snorklippingen assistert av ordfører Amund Hellesø og avdelingsleder Grethe Kvisterø. Ordføreren gratulerte brukere og ansatte med et flott nytt tilbud. Ideen til å samle tjenestene her og etablere en slik møteplass kom fra enheten og ordføreren sa at det er fint med slike innspill fra de som er nært brukerne av tjenesten.

Grethe Kvisterø var også stolt og glad for at den nye stua nå er tatt i bruk. Det vil bety mye at alle ansatte nå er samlet på samme sted. Det at stua er åpent døgnet rundt vil også gi et bedre tilbud til brukerne.

Det er planlagt flere fellesarrangement i stua i tiden framover. Blant annet hobbykvelder, baking til jul og andre brukerkvelder.

Det neste som nå står på planen er å få ordnet opp uteområdet mellom basen og boligene. Det er et arbeid som brukerne skal få være med på når det tar til for fullt. Dette uteområdet skal også bli et trivelig samlingspunkt i tilknytning til basen og stua.

Ordfører Amund Hellesø gratulerte brukere og ansatte med nytt samlingssted og ny felles base.