Brage skal bistå bedriftene

Brage Lien er på plass som Nærøysund kommunes nye næringsrådgiver.

Denne uken startet Brage Lien i stillingen som Nærøysund kommunes nye næringsrådgiver. 31-åringen, som opprinnelig er fra Tromsø ser fram til å lære mer om næringslivet i kommunen og hjelpe dem med videre vekst og utvikling.

Brage Lien er utdannet samfunnsøkonom fra NTNU og har de siste årene jobbet med forsvarsøkonomi ved Forsvarets Forsvarsinstitutt i Oslo. Nå skal han fokusere på sivil virksomhet i en av Trøndelags mest aktive næringsområder.

– Jeg tror dette blir kjempespennende. Jeg har startet med å få en oversikt over næringslivet i regionen, og det er veldig mye spennende og interessant som skjer her. Det er også et stort potensial for videre vekst og utvikling, sier Lien, som er klar til å gjøre en innsats for både gründere og etablert næringsliv i Nærøysund.

Stillingen som næringsrådgiver er tilknyttet avdelingen Strategi og samfunn. Her får Brage kolleger som kjenner lokalt næringsliv godt fra før. I tillegg ønsker han å komme i kontakt med aktører i næringslivet for å bli bedre kjent med dem og for å bidra til videre utvikling.

– Ta gjerne kontakt om det er spørsmål eller andre henvendelser, og jeg kommer gjerne ut på besøk til næringslivet, sier den nye næringsrådgiveren som gleder seg til å bli bedre kjent med sin nye hjemkommune.

Brage Sjursen Lien
Næringsrådgiver