Bli med på kanonball

Fritidskoordinator Stine Barstad Holm og samfunnsplanlegger Martin Øie Lauten i Nærøysund kommune håper flest mulig melder på lag til bedriftsidrettsserien i kanonball som snart kastes i gang.

Nå settes det i gang en egen kanonballserie i Nærøysund i regi av Bedriftsidretten i Midt-Norge. Nå oppfordres arbeidsplasser over hele kommunen til å stille lag for å bli med i serien som introduseres med en Kickoff-kveld onsdag 19. oktober.

– Dette er tenkt som et lavterskeltilbud som passer for de aller fleste. Man trenger ikke å være i supergod form for å være på kanonball. Vi håper flest mulig blir med, sier Stine Barstad Holm, som er fritidskoordinator i Nærøysund og representant for Nærøysund kommunes bedriftsidrettslag. Det er kommunens bedriftsidrettslag som har tatt initiativ til en kanonballserie i Ytre Namdal, og med seg har de fått Bedriftsidretten i Midt-Norge som står for gjennomføring av kanonballserien.

Kanonballserien settes i gang med en kickoff i SinkabergHansen Arena onsdag 19. oktober. Dit inviteres alle som ønsker å vite mer om dette nye tilbudet og samtidig teste ut hvor artig det kan være å spille kanonball.

Kickoff-arrangementet starter klokken 19.00.

– Vi oppfordrer flest mulig til å stille lag, sier Stine Barstad Holm. Det er spesielt en oppfordring til bedrifter om å stille lag, men det er også mulig å stille med vennelag. Målet er å skape en sosial og aktiv møteplass for voksne i Nærøysund.

– Det har vært endel fokus på møteplasser for barn og for eldre. Her vil vi treffe gruppen imellom, sier kommunens fritidskoordinator.

Alle over 15 år kan være med på kanonballserien. Det vil spilles to separate serier i henholdsvis Nærøysund arena på Kolvereid og SinkabergHansen arena på Rørvik. Det vil bli et felles sluttspill. Serien starter opp i slutten av oktober og vil vare fram til rundt vinterferien.

Du kan lese mer om oppstarten, serien og regler på Bedriftsidrettens nettsider.