17. mai-sending fra Nærøysund

Her kan du se 17. mai-sendingen fra Nærøysund

17. mai-sendingen fra Nærøysund inneholder innslag som skal bidra til å gi en nasjonaldagsfølelse i Nærøysund i et spesielt år.

Det er innslag fra ulike deler av kommunen, musikk, taler og innslag fra 17. mai-forberedelsene fra grendene i Nærøysund.

17. mai-komiteene i Nærøysund er utfordret til å komme med innslag fra sin del av kommunen til sendingen. Nærøysundere fra ulike deler av kommunen deltar.

Det er taler fra ungdommen, ordføreren og rødrusspresidenten. Arild Jenssen forteller om 17. mai-feiringen fredsvåren 1945. Korps fra ulike deler av Nærøysund bidrar med musikalske innslag og det blir en smakebit fra årets digitale utgave av UKM,

Det er også med en gudstjeneste fra Rørvik kirke i slutten av sendingen.

Programledere er tiendeklassingene Victoria Finnvik og Jonas Flasnes fra Kolvereid skole