151 flere nærøysundere i 2021

I løpet av 2021 økte folketallet i Nærøysund med 151 personer. Det skyldes både at mange flytter hit og at det ble født mange barn i året som gikk.

Statistisk sentralbyrå la torsdag 24. februar fram oversikt over folketallet i landets kommuner og utviklingen det siste året. Den viser at for Nærøysunds del var det 1. januar i år 9732 personer bosatt i kommunen. Det er en økning på hele 151 personer i forhold til samme tid året før.

Økningen har flere årsaker. For det første var det veldig mange fødsler i Nærøysund i 2021. Statistikken viser at det ble født 128  barn i Nærøysund i fjor. Det er 35 flere enn året før. Det har samtidig gått bort 98 personer i kommunen i løpet av fjoråret, noe som gir et godt fødselsoverskudd.

Det har også vært mange flere som har flyttet inn til Nærøysund enn som har flyttet ut. Totalt er det 115 flere innflyttere til kommunen enn det er utflyttere.

Se oversikt over folkeutviklingen gjennom året her: