Vil at frivillige skal registrere seg

Nærøysund kommune trenger frivillige som kan stille opp dersom det blir et stor virusutbrudd i kommunen. Meld deg via skjemaet under

Mandag gikk Nærøysund kommune ut med en henstilling om at alle med helsefaglig bakgrunn bør registrere seg. Dette for å kunne ha tilgang arbeidskraft om det blir et stort virusutbrudd i kommunen. Nå ønsker kommunen også at andre som ønsker å bidra med frivillig innsats registrerer seg via kommunens hjemmesider.

Dersom det skulle bli et stort virusutbrudd i Nærøysund vil behovet for ekstra hender som kan trå til være viktig. Derfor har Nærøysund kommune allerede satt i gang en kartlegging av tilgjengelig helsepersonell som i dag ikke jobber i helsevesenet. Les mer om det her:

Vil ha med frivillige

Nå ønsker kommunen også at de som ønsker å bidra med frivillig innsats ved et eventuelt virusutbrudd i Nærøysund registrerer seg for oppdrag.

– Vi vet at det kan bli en situasjon der det kan bli behov for hjelp og bistand på ulike områder. Derfor ønsker vi allerede nå å kartlegge hvem som har mulighet til å hjelpe oss, sier Ivar Kvalø, som er Nærøysund kommunes beredskapsansvarlige. Han legger til at de i denne omgang ønsker kontakt med enkeltpersoner og at henvendelsen dermed ikke går ut til lag og foreninger. Det kan bli snakk om ulike oppgaver der frivillige kan trå til.

Fyll ut skjema

Alle som ønsker å bidra med frivillig innsats i forbindelse med koronautbruddet i Nærøysund kan registrere seg på skjemaet under. Her fyller du ut kontaktinfo, informasjon om hva du kan bidra med og hvor i kommunen du primært kan bidra.

Dersom du har spørsmål kan du kontakte aktivitetsleder Tone Iren Nygård på epost Tone-Iren.Nygard@naroysund.kommune.no eller mobil 476 42 845.

Skjemaet finner du her: