Ukrainske flyktninger må registrere seg når de ankommer kommunen

Nærøysund kommune trenger å ha oversikt over flyktninger som ankommer til kommunen. Det er viktig å melde fra om ankomst med navn, alder og hvor dere oppholder dere.

Ta kontakt:

monica.wannebo@naroysund.kommune.no  eller

liv.johnsen@naroysund.kommune.no evt telefon 908 84 463

Politiet i Trøndelag ved Steinkjer, Værnes Airport og Trondheim politistasjon tar nå imot ukrainske flyktninger som befinner seg i Trøndelag for registrering. Det er viktig at flyktninger registrerer seg så fort som mulig etter ankomst.

Politiet ønsker at flyktningene tar kontakt på forhånd og avtaler tid.

Trøndelag politidistrikt

Avtal tid med Trøndelag politidistrikt på forhånd, for registrering.

Telefonnummer

Åpningstid

Telefontid er mandag til fredag mellom 08:00 og 15:00.

Post.trondelag@politiet.no

Send kun telefonnummer og at det gjelder asylregistrering fra Ukraina, så tar politiet kontakt for å avtale oppmøte

Новости о и для украинских беженцев

Нашей коммуне необходимо знать о беженцев с Украины, которые прибывают сюда. Беженцы должны сообщить о своем прибытии и указать свое имя, возраст и места проживания. Kонтакт:

monica.wannebo@naroysund.kommune.no

liv.johnsen@naroysund.kommune.no  или по телефону 908 84 463

Полиция и Трёнделаг (Trøndelag) в Стейнхьере (Steinkjer), в аэропорту Вернес (Værnes)  и полицейский участок  в Trondheim  принимают на регистрацию украинских беженцев, находящихся в Trøndelag. Важно, чтобы беженцы регистрировались как можно скорее cразу после прибытия.

Полиция хочет, чтобы беженцы связались заранее и договорились о встрече.

Полицейский участок Trøndelag:

Для регистрации, запишитесь на прием в полицейский участок Трёнделаг заранее. Kонтакт:

по телефону 73 89 90 90

Время работы

Звонить можете с понедельника по пятницу с 08:00 до 15:00.

Post.trondelag@politiet.no

По ел. почте отправьте только номер телефона и что это касается оформления беженцев из Украины, после чего полиция свяжется с вами, чтобы договориться о встрече.