Tre nye koronasmittede

Fredag 11. juni er det meldt om tre nye koronatilfeller i Nærøysund. De positive testene er avgitt av kjente nærkontakter som har vært i karantene.

(NB: denne saken er ikke lenger helt ny - og kan inneholde utdatert informasjon. Se her for oppdatert informasjon)

Det totale antallet smittede i utbruddet de to siste ukene er dermed 58 personer.

Nærøysund kommune understreker at det er svært viktig at alle følger smittevernreglene.

– Vi har god oversikt over situasjonen, men dette er ikke over ennå. Det er for tidlig å slappe av. Alle må bruke munnbind på butikker og andre steder der det ikke er mulig å holde god nok avstand til andre. Husk samtidig å ta en test og hold deg hjemme om du har symptomer, sier ordfører Amund Hellesø, som også understreker viktigheten av at de som er i karantene eller ventekarantene følger de retningslinjene som er lagt.

Nærøysund kommune har de siste dagene anmeldt to personer for brudd på karanteneplikten.

– Det er beklagelig, men vi så oss nødt til å gjøre det, sier ordføreren.

Teststasjonen i Nærøysund vil holde åpent på søndag mellom klokken 13.00 og 14.00. Koronatelefonen holder åpent mellom 12.00 og 14.00.

Fredag ble elever i 5.-7. klasse ved Foldereid oppvekstsenter satt i ventekarantene.