Tiltak til og med søndag

Nærøysund kommune forlenger ordningen med avlysning av organiserte fritidsaktiviteter samt stengingen av idrettshaller, svømmehaller og treningssentre fram til søndag. Samtidig oppfordres nærøysunderne til å ha minst mulig kontakt med personer utenfor egen husstand også i helga.

(NB: denne saken er ikke lenger helt ny - og kan inneholde utdatert informasjon. Se her for oppdatert informasjon)

På grunn av smittesituasjonen ble det sist søndag besluttet at alle organiserte fritidsaktiviteter skulle avlyses og idrettshaller, svømmehaller og treningssentre skulle holde stengt. Da ble det bestemt at dette skulle gjelde til og med fredag 4. juni. Nå er det avgjort at dette skal forlenges til søndag 6. juni. Da skal formannskapet i kommunen møtes for å avgjøre om det skal bli en ytterligere videreføring av tiltakene. Dette avhenger av smittesituasjonen i kommunen.

Det ble tatt rundt 250 koronatester i Nærøysund på torsdag. Svar på disse er ventet i løpet av fredag kveld. Vi kommer tilbake med informasjon om situasjonen i Nærøysund etter at testsvarene er kommet inn. Denne informasjonen kan komme sent fredag kveld eller tidlig lørdag morgen.

– Oppfordringen nå er at folk tar det med ro i helga og holder seg sammen med familien sin eller de samme de omgås til daglig. Bruk gjerne naturen og gå på tur, men unngå å samles på tvers av kohorter. Hold avstand til andre og test deg om du har symptomer, er budskapet fra ordfører Amund Hellesø og kommuneoverlege Sabine Moshövel på vei inn i den første junihelga.