Status rundt koronasituasjonen i uke 2 2022

I løpet av uke 2 er det registrert 122 positive koronaprøver i Nærøysund kommune. Det er fortsatt smitte i flere klynger i kommunen.

(NB: denne saken er ikke lenger helt ny - og kan inneholde utdatert informasjon. Se her for oppdatert informasjon)

Dette er den uken med høyest registrert smitte så langt i pandemien. De høye smittetallene skyldes blant annet en del smitte blant husstandsmedlemmer av tidligere smittede, samt fortsatt noe innreisesmitte. Det er mest smitte blant ungdom og unge voksne.

Nærøysund kommune oppfordrer innbyggerne til å følge de nasjonale retningslinjene for å begrense smittespredning. Kommunen følger regjeringens retningslinjer.

Vaksineringen går som planlagt i Nærøysund. Sist torsdag ble det satt 625 doser med vaksine på vaksinesenteret på Nærøysund kulturhus. De fleste over 45 år i kommunen har nå fått tre doser vaksine.