Status på koronasituasjonen i Nærøysund 8. juni

Det er per klokken 15.00 på tirsdag ikke kommet flere positive koronatester i Nærøysund. Kommunen venter fortsatt svar på en god del av testene som ble tatt mandag.

(NB: denne saken er ikke lenger helt ny - og kan inneholde utdatert informasjon. Se her for oppdatert informasjon)

Ettersom mange nærkontakter testet seg for andre gang, samt at også flere andre meldte seg til test på mandag ble det tatt rekordmange koronatester i går. Det er ikke kommet tilbakemelding om flere positive testsvar så langt på tirsdag. Det vil komme en ny oppdatering når de fleste testsvarene er på plass sent tirsdag kveld.

Nærøysund kommune gjennomfører fortsatt smittesporing i forbindelse med utbruddet. Som en følge av dette ble det i dag gjennomført testing av ansatte ved Foldereid oppvekstsenter og disse ble satt i karantene. Elevene ble sendt hjem og det blir digital undervisning for elevene fram til prøvesvar foreligger. Forventet svar er i løpet av onsdag.