Oppretter ett telefonnummer til alle helsetjenestene

Henvendelse til kommunens helsetjenester må inntil videre gjøres på telefon. Det er opprettet et felles telefonnummer til helseservicetorget. Legekontorene nås på sitt ordinære nummer.

For tiden er de fleste av kommunens helsetilbud utenom øyeblikkelig hjelp stengt for publikum. Dette på grunn av tiltakene mot å stanse spredningen av koronaviruset. Det innebærer at de tjenester som ytes i stor grad gjøres via telefon eller internett. Det er nå opprettet et felles telefonnummer som innbyggerne kan henvende seg til om de trenger svar.

Kommunens helseservicetorg er oppbemannet i forbindelse med koronasituasjonen dette for å sikre at de som ønsker kontakt får svar på sine henvendelser.

Helseservicetorget er bemannet av helsepersonell. Her kan innbyggerne blant annet komme med spørsmål til helsesykepleiere, jordmor og kommunepsykolog. Også rus- og psykiatritjenesten kan kontaktes gjennom denne telefonen, blant annet om det gjelder nye henvendelser på dette området.

Helseservicetelefonen besvarer alle spørsmål som ellers går til kommunens brukerkontor.

Konsultasjon og svar på spørsmål vil tas på telefon, så vil det bli vurdert i hvert tilfelle om henvendelsen trenger mer oppfølging umiddelbart.

Telefonnummeret til helseservicetorget er: 918 68 552.

Det understrekes at telefonkontakt med legekontorene ikke går gjennom dette nummeret. De bruker sine ordinære nummer, samt legevaktnummeret 116 117.

Tidligere publisert om tiltak mot koronasmitte i Nærøysund