Nå kan du finne flere lokale turmål på ut.no

På ut.no kan du nå finne flere nye turmål over hele Nærøysund. Alle turmålene er beskrevet med utfyllende informasjon.

Nærøysund kommune har lagt ut flere turforslag på nettstedet ut.no. Her kan du nå finne over åtti turforslag over hele kommunen.

På nettstedet ut.no kan du finne turforslag fra hele landet. Det er Den Norske Turistforening i samarbeid med Statskog, Friluftsrådenes Landsforbund og Kartverket som står bak ut.no.

For å finne turforslag, kan du gå inn på kartet på nettsiden og huke av for turforslag eller klikk på «i nærheten av meg» i søkefeltet. Nærøysund kommune har nå oppdatert kartet med mer enn åtti nye turforslag. Dette er både turforslag i løyper som er godt merket og lett tilgjengelig og på områder der det ikke er skiltet og stien kan være litt utydelig. På turer av sistnevnte type er det viktig å følge stiene som er markert på ut.no nøye. Den kan lastes som gpx-fil.

Ved å klikke inn på kartet og de ulike turmålene vil du få mer informasjon om turen. Det gjøres i form av blant annet bilder, kart, høydeprofil og estimert tidsbruk på turen. Har du tenkt deg ut på tur med det første får du også værvarslet for det aktuelle området de kommende dagene.

Ta en titt på ut.no og god tur!

Her finner du turmålene i Nærøysund: