Jobber med skyssordning

Nærøysund kommune er i dialog med fylkeskommunen og AtB for å sikre skyssordning med båt inn og ut av Sør-Eitran-området. Det kan fortsatt ta en del tid før rasområdet er ryddet.

Nærøysund kommune hadde mandag ettermiddag telefonmøte med veieier Trøndelag fylkeskommune og AtB for å få en statusrapport om raset mellom Rød og Sør-Eitran natt til søndag. Hovedfokus er å få på plass en løsning som gjør at innbyggerne kan komme seg ut og inn. Det er blant annet flere skoleelever, samt ansattes ved kommunens skoler som bor innenfor raset. AtB jobber med en løsning hvor elevene og andre kommer seg over til skolebuss. Det jobbes med alternativet å frakte til enten Naustbukta eller Måneset/Eidshaug. Det vil være mulig for andre å være med på skyssordningen også.

Kan ta tid

Det kan ta tid før rasområdet blir ryddet. Geolog har vært ved området på søndag og mandag. Det trengs flere undersøkelser for å avklare grunnforholdene. Det vil derfor ikke bli oppstart av masseflytting før dette er klart. Entreprenøren vil starte rydding av trær og vegetasjon på tirsdag.