Inviterer til inspirasjonssamling om tilleggsnæring

Grønne perler i Namdalen er et fellesprosjekt for landbruksforvaltningen i kommunene i Namdalen. Målet er å få til mer tilleggsnæring på gårdene i regionen. Onsdag 7. juni inviteres det til inspirasjonssamling på Høylandet.

Landbruksforvaltninga i namdalskommunene står bak Grønne perler i Namdalen.  Det er et felles opplegg for de som ønsker å komme i gang med, eller som driver med, tilleggsnæring på gården eller tilliggende virksomheter.

Gjennom Grønne perler i Namdalen ønsker man å gi inspirasjon, kunnskap og ikke minst kontakt med mange dyktige aktører i hele regionen som kan være nyttig å bli kjent med. Her kan man få påfyll og muligheter for til å komme et skritt videre i prosjektene. Samarbeid og nettverksbygging er en viktig del av dette!

Grønne perler i Namdalen startet i 2019 med en «Kick off» samling i Namsos. Landbruksetatene har fått tilbakemeldinger på at det er flere som har tanker om å starte opp med tilleggsnæring og arrangerer derfor en ny inspirasjonssamling, denne gangen på Høylandet 7. juni.

Se program for dagen under:

Torhild Libjå
Rådgiver landbruk