Informasjon fra Nærøysund kommune angående påviste smittetilfeller av korona i kommunen.

Her er informasjon fra kommuneoverlegen og kommunedirektøren i Nærøysund kommune lørdag 20. mars i forbindelse med påviste smittetilfeller i kommunen.

(NB: denne saken er ikke lenger helt ny - og kan inneholde utdatert informasjon. Se her for oppdatert informasjon)

Nærøysund kommune oppfordrer innbyggerne til å holde seg mest mulig i ro den nærmeste tiden og begrens sosiale kontakter til et minimum.

Sett dere opp til testing ved symptomer og opplys om dere har vært i andre kommuner med stort smittepress.

Vi venter fortsatt på prøvesvar på rundt 350 svar. Smittesporing viser at det er viktig med få kontakter slik at det er færre som må settes i karantene.

Kommuneoverlegen anbefaler bruk av munnbind i det offentlige rom der det ikke kan holdes minst 1 meter avstand.

Ventekarantene for 3.klasse på Rørvik skole og den berørte klassen på YNVS er opphevet etter negative prøvesvar på nærkontaktene.