Avlyser arrangement i kommunale kulturhus

Både kinoforestillingene i ukene framover og forestillingen med Kveli, Rånes, Bremseth som var planlagt førstkommende tirsdag i Nærøysund kulturhus på Kolvereid avlyses. Det samme med en Dylan-forestilling som var planlagt i Rørvik samfunnshus. Dette som et tiltak mot spredning av koronaviruset.

Kommuneledelsen i Nærøysund kommune har bestemt at kommunale bygg ikke skal brukes til arrangement med mer enn tjue personer samlet inntil situasjonen med spredningen av koronaviruset er under kontroll. Dette berører flere arrangement som er planlagt i kommunens kulturbygg. Torsdag 12. mars var det planlagt konsert med musikk av Bob Dylan i Rørvik Samfunnshus. Denne er avlyst. Tirsdag 17. mars var det planlagt show med Kveli, Rånes, Bremseth i Nærøysund kulturhus på Kolvereid. Dette er nå også avlyst, men det jobbes med å få satt det opp senere etter at koronasmitte-situasjonen er avklart.

Alle kinoforestillingene ved Kolvereid kino er innstilt inntil videre. Det innføres også begrensninger på bruk av de kommunale idrettshallene.

Samtidig som kommunen legger restriksjoner på bruk av egne bygg så oppfordres også eiere av private forsamlingslokaler om å være restriktive til å avholde arrangement med store folkeansamlinger der det kan være potensial for smittespredning. Alle arrangører oppfordres til å følge retningslinjene som gis på Folkehelseinstituttets nettsider, fhi.no.