Vaksinestatus 15. mars 2021

Nærøysund har satt 1365 vaksinedoser.

5,2% er fullvaksinert og 9,0% har fått minst 1 dose.

Risikogruppene 1 og 2  (institusjonsbeboere og personer >85 ) er fullvaksinert, i tillegg til det mest kritiske av helsepersonell.

(NB: denne saken er ikke lenger helt ny - og kan inneholde utdatert informasjon. Se her for oppdatert informasjon)

Vi vaksinerer i risikogruppe 3 nå og kommer neste uke til gruppen som er 78 år gammelt. Noen få i risikogruppe 5 har også fått vaksine sammen med kritisk helsepersonell.

Fremover blir det vaksinering stort sett i risikogruppene, mens det blir en liten andel helsepersonell.

Vi forventer en større leveranse av vaksine i påskeuken men vet ikke omfanget enda. Det vil derfor bli kalt in til vaksinering skjærtorsdag. Det er veldig viktig at alle svarer på innkallingen uansett om de vil komme, ikke vil vaksineres eller må utsette vaksinetimen.

Det har vært en del svindel i forhold til vaksinering og vi presiserer derfor at vaksinering er helt gratis og all innkalling kommer utelukkende via kommunens koronatelefon eller sms fra helsenorge.no.