Status rundt koronasituasjonen i Nærøysund

Det har gjennom de siste ukene vært en nedgående trend med innmeldte positive koronatester i Nærøysund kommune. I uke 10 var det registrert 153 positive tester i kommunen. Fra og med uke 12 endres åpningstiden på kommunens koronatelefon.

Vi minner om at alle som tester positivt oppfordres til å registrere denne digitalt  slik at både kommunen og nasjonale helsemyndigheter kan ha en oversikt over smittesituasjonen.

Det har blitt registrert færre positive prøver for hver uke som har gått i løpet av den siste måneden. Uke 7 var den uken med flest registrerte. Da ble det registrert 529 tilfeller i Nærøysund. I uke 8 var det 415 meldte tilfeller. I uke 9 til sammen 206 positive innmeldte prøver og i uke 10 ble det meldt inn 153 positive prøver.

Fra og med uke 12 blir det endringer i åpningstider ved koronatelefonen og teststasjonene i Nærøysund. Dette er på grunn av betydelig mindre pågang på både telefonen og testing.

Fra og med mandag 21. mars vil koronatelefonen holde åpent mandag til fredag mellom 13.30 og 15.00.

Teststasjonene vil også ha redusert åpningstid i forhold til tidligere. Se på nettsiden når det er tilgjengelig tid på teststasjonene.