Gode muligheter for dropp-inn

Torsdag 6. januar gjennomføres årets første koronavaksinering i Nærøysund Kulturhus på Kolvereid. Det er god mulighet for dropp-inn for de som ikke har fått tredje dose og er over 45 år, samt alle ansatte i skoler og barnehager eller helsevesenet og har fått andre dose senest 19. august. Det er også mulig å ta første og andre dose for de som ennå ikke har tatt denne.

(NB: denne saken er ikke lenger helt ny - og kan inneholde utdatert informasjon. Se her for oppdatert informasjon)

Nærøysund kommune samler fra januar all vaksinering på ett vaksinesenter på Kolvereid. Dette gjøres for å hindre ytterligere press på helsesektoren, samt at kulturhuset på Kolvereid er det best egnede lokalet for at mange kan ta vaksine på samme dag.

Nærøysund har en målsetning om at alle over 45 år, samt andre grupper som nå kan få tredje dose skal få dette i løpet i første halvdel av januar. Det betyr at dersom du tilhører en av disse gruppene og det har gått minst 20 uker siden dose to kan du møte opp til dropp-inn-vaksinering torsdag 6. eller 13. januar mellom klokken 11.00 og 18.30. Du trenger ikke å ha fått innkalling for å komme.

De aktuelle gruppene er

- Alle over 45 år

- Ansatte i skoler og barnehage over 18 år

- Ansatte i helsevesenet

De som kan få tredje dose 6. januar må ha tatt andre dose senest 19. august

De som kan få tredje dose 13. januar må ha tatt andre dose senest 26. august.

Det er også åpent for dropp-inn for de som ennå ikke har tatt første eller andre vaksinedose.

Personer som går på immundempende medisiner som skal ha en ny boosterdose tre måneder etter tredje dose kan få denne om de tre månedene har gått. Gi beskjed til kommunen dersom du tilhører denne gruppen og ikke har fått innkalling.

Dersom tilgangen på vaksiner fortsetter som nå vil øvrige grupper få sin tredje dose i løpet av kort tid.