Følg med koronasituasjonen rundt oss

De siste dagene har det vært oppblomstring av koronasmitte flere steder i Trøndelag. Nærøysund kommune har ikke hatt nye påviste tilfeller den siste uken, men vi ber likevel folk være ekstra oppmerksomme og ta alle nødvendige forholdsregler for å hindre smittespredning

(NB: denne saken er ikke lenger helt ny - og kan inneholde utdatert informasjon. Se her for oppdatert informasjon)

– Selv om smittesituasjonen i Nærøysund for øyeblikket er god, ser vi at enkelte kommuner både i Namdalen og ellers nord i Trøndelag har en mer krevende smittesituasjon. Jeg oppfordrer derfor alle Nærøysundere til å følge med på situasjonen og vurdere reisebehovet også i disse områdene så lenge situasjonen er som den er, sier ordfører i Nærøysund Amund Hellesø. Han påpeker også viktigheten av å fortsatt følge de nasjonale smitteverntiltakene.

Det anbefales at du har få sosiale kontakter, bruker munnbind på steder der det ikke er mulig å holde mer enn to meter avstand til andre og at du tester deg om du har symptomer på korona. For øvrig gjelder det fortsatt å ha god hånd- og hostehygiene og unngå unødvendige reiser.